Alla inlägg under augusti 2021

Av Anki - 12 augusti 2021 19:02

Idag åkte jag till Norrtälje, skulle ha gjort det häromdagen men då regnade det. 

 

Norrtälje har en speciell plats i mitt hjärta, jag var mycket i Norrtälje när jag var barn...en mysig gammal stad.

Men de senaste åren har man byggt mycket, nya affärer har öppnat och vissa har försvunnit.

 

Min mormor och jag brukade alltid gå och fika på Tössebageriet när vi var i Norrtälje 

 

Sitter nu på bussen, en dubbeldäckare, tittar ut genom fönstret och blir både nostalgisk och sentimental på en och samma gång.

 

Det var nog minst fem år sedan jag var i Norrtälje, och när man börjar bli äldre tänker man mer...Tänker på när jag, mormor och hennes man brukade åka till deras landställe. 

Har många fina minnen från den tiden, bl a när vi åkte till landet som det var åtta och en halv mil till, då kunde jag sitta och prata och sjunga oavbrutet...min mormor o hennes man var jättetrötta när vi kom fram.

 

Bjuder på några fina bilder från Norrtälje! 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards